Projektresumé
Formålet med projektet er at styrke virksomhedernes innovationskraft med afsæt i nye og etablerede virksomheders udfordringer, der løses gennem deltagelse i innovationssamarbejder med fx videninstitutioner og/eller andre virksomheder.
Virkemidlerne er videndeling, matchmaking, faglige netværk og innovationssamarbejder, hvor hovedfokus er på sidstnævnte. I tillæg hertil vil aktiviteterne have et tværgående sigte på grøn og digital omstilling.
I projektperioden forventes 673 virksomheder at deltage i kollektive innovationsrettede aktiviteter, hvor en andel af disse virksomheder efterfølgende vil indgå i innovationssamarbejder.
Af virksomhederne, der indgår i innovationssamarbejder, forventes det inden for projektperioden, at 28 virksomheder vil udvikle koncepter til nye produkter og løsninger, otte virksomheder vil indføre produkt- eller procesinnovation og to virksomheder vil indføre markedsførings- eller organisationsinnovation for virksomhederne.