Inkluderende læringsmiljøer for fremtidens unge

Projektinformation

  • Startdato

    02.04.2024
  • Slutdato

    30.06.2027
  • Samlede støtteberettigede projektudgifter (kr.)

    7.979.630
  • EU-støtte til projektet (kr.)

    3.191.852
  • Indstillet af

    Regionsrådet
  • Fond og indsatsområde

    Socialfonden Plus, Uddannelse til alle
  • Støttemodtagerens navn

    Høje-Taastrup Gymnasium
  • Støttemodtagers lokalisering (DK-postnummer)

    2630

Projektresumé

Inkluderende læringsformer for fremtidens unge udvikles i et udvidet teamsamarbejde, der arbejder tættere og forpligtende sammen om elevernes faglige, sociale og emotionelle trivsel. Projektets mål er, at udvikle elevernes evne til at sætte mål, handle og kunne leve op til skolernes forventninger om at deltage i positive fællesskaber. Vi udvikler et redskab og værktøjer til meningsfuld samtale, der kan støtte eleven i sin udvikling.

Inkluderende læringsformer omfatter faglige forløb, arbejdsformer og feedbackformer, der giver alle elever muligheden for at bidrage positivt til læringsfællesskabet i klassen og fællesskaberne på skolen.

Teamsamarbejdet, mentorrollen og de inkluderende faglige forløb, arbejdsformer og feedbackformer stimulerer elevernes lyst til at gennemføre en uddannelse, styrker deres motivation og skaber et attraktivt uddannelsesmiljø på skolerne.